Köpvilkor

  1. Om Ssstore AB Organisations nummer: 559204-1684
  • Önskar  du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till  sstoreab@outlook.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så  hör vi av oss inom kort. 
  1. Beställning
  • När  du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din  e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,  pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till sstoreab@outlook.com
  1. Leverans
  • Leveranstider är ca 6-14 arbetsdagar.Tullavgift kan tillkomma. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om  förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om  längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress:  sstoreab@outlook.com
  • Paket som inte har hämtats ut inom  fjorton (14) dagar återsänds till sstore. Om detta sker  debiteras du en avgift på 499 kr (SEK  ENDAST I SVERIGE  EU 750 KR ) för kostnader hänförliga till  sstore administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta  paket omfattas inte av ångerrätten.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi  reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid  köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars  ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har  beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du  måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss  sstoreab@outlook.com  I ditt meddelande ska ditt namn, din adress,  e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller  framgå klart och tydligt. Vi kommer att skicka en retursedel. Fyll i samtliga uppgifter i returformuläret. Returformuläret lägger du  sedan i det paket du ska skicka tillbaka, tillsammans med dina varor.  Packa dina varor som du fick dem från sstore. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalpåsen.  Ej i fyllda retursedlar som skickas med i paketet godkännes ej. Vi rekommenderar dig att skicka paketet med “spårbart paket” och att spara kvittot som referens  
  • Du har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande  konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som kund har rätt att  ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du  eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan.
  •  Varan ska skickas i retur till oss så fort som möjligt,    Du  står för returfrakt  leverans och skick på produkterna vid retur,  produkterna bör därför skickas välpaketerade. Produkten måste alltid skickas tillbaka i originaletiketter på. Om  tagen tas bort från jackan kan du inte längre returnera varan. Skicka paketet tillbaka med valfri transportör, Du ansvarar för att paketet kommer tillbaka  till oss.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten  att dra av en summa för frakten , motsvaran de värdeminskningen jämfört med varans  ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 
  • På återbetalningsbeloppet har vi oss rätten  att dra av en summa för frakten.
  • Observera att det kan ta 2-4 veckor för din retur att bli registrerad  hos oss från de att vi mottagit din retur. 

    Om du inte hört från oss inom 14 dagar – vänligen kontakta oss via mail till sstoreab@outlook.com Se till att ange ditt ordernummer och alla detaljer om dina returnerade varor.

  • Sstore ansvarar inte för eventuella kostnader för tull när en  kund returnerar från ett land utanför EU. (Vi hämtar inte ut returer  med tullkostnader. Om du är osäker på hur du ska returnera din vara från  utanför EU vänligen kontakta oss.

  • 5.2 Ångerrätten gäller inte vid,
  • Produkter  som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och  där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  • Gäller EJ Rea varor OBS !!   
  • Gäller ej öppen köp ej retur  På REA VAROR

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi  besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle  produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi  oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att  kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella  fel och defekt ska alltid reklameras till sstoreab@outlook.com där  du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en  beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet  eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta  produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står  för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss  rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är  felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid  reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se  arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning 
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi  accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare  tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi  reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt  slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger  produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma  beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid  på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  • Vi reserverar oss även för prisfel - avbruten beställning
  1. Information om Cookies
  • Enligt  lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i  integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i  cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.  Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara  på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer  information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom  att handla hos sstore accepterar du vår dataskyddspolicy och vår  behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga  integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att  behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina  uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Sstore är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som  kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din  beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller  kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina  individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För  att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till  din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress,  telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina  uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina  uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att  efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid  genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som  lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.  Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet  och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna  och Swish.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För  att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi  dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med  fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.  E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med  fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.Postnord  Ibland kan tull förekomma i vissa länder för leverans av DHL. 
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har  du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och  e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla  dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du  kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns  få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska  behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis  enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Sstore är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi  använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs  hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert  sätt. 
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi  förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren.  Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De  ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök  på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I  tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för  medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.